Lyxhotell, skumpa och sånt

I fredags vältrade vi oss i lyx på ett fyrstjärnigt hotell på östermalm, blev bjussade på skumpa och middag i VIP-rummet samt dansunderhållning med en springande servitris vars uppdrag i princip var att se till att våra vinglas aldrig var tomma. Vi gjorde vårt bästa för att gå, stå, sitta, prata och gestikulera på medelklassvis i ett tappert försök att smälta in.. det gick som väntat. Man kan aldrig dölja att man inte har mer än en tjuga på kontot.

Snart kommer min mor hit och jag ser fram emot det. Jag och Lotta har beställt teaterbiljetter till Den smala vägen + hemliga biljetter till en i mitt tycke betydligt mäktigare tillställning. Det är rätt trevligt att få känna sig som ett bra barn ibland.. ett såntdär barn som liksom tillför familjen någonting. Det kanske är nu det är meningen att man ska få en vuxnare relation till sin mor.. köpa damsugare till varandra och sådär. Jaja, jag märker väl.

Kommentarer
Postat av: kaffo

haha! fan vad kul det där lät:D måste juh iaf ha varit en riktig upplevelse:D på gott och ont;) hoppas föreställningarna ni ska på är bra:D du får berätta sen;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback