Full rulle i Hornstull(e)

Kära dagbok, i fredags blev jag stockholmare. Vi bor i Hornstull på Södermalm fram till december, det känns en aning över min liga.. jag skulle passa bättre i en förort helt klart. Men bortsett från att allting i Hornstull luktar medelklass så trivs jag och mår hur bra som helst. Ja, alltså bortsett från det så är faktiskt allting perfekt. Vi bor dessutom lite undanskymt från rusningstrafiken så den där stressen har inte infunnit sig än och lär inte göra.
Lotta kommer att ta magisterexamen i sociologi och jag kommer att bli en avdankad förtidspensinär på existensminimum. Man skulle ju kunna tro att detta på lång sikt kan innebära ingrodda partnerroller och maktmönster, men vid noga eftertanke lär det faktiskt inte vara några större problem. Jag har nämligen räknat ut att om jag fortsätter att leva som jag gör, att ständigt vara fel person på fel plats vid fel tidpunkt, så kommer jag ändå spendera halva mitt liv på Kumla.

Jag undrar om poker är dagens aktivitet. Jo, så måste det vara.

Kommentarer
Postat av: lotta

alltså du baby, ordvitsen i din rubrik är i särklass bland de sämst jag sett/hört, mycket värre än mina skämt. så det så!!!!!!!

2007-10-25 @ 23:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback