Nattens fynd

Jag kom förresten precis att tänka på min hjälteinsats natten mot idag.
Dessvärre minns jag inte exakt vart jag var eller vart jag var påväg, men jag har en känsla av att jag befann mig precis utanför min port och sedmera påväg hem.
Jaja, hur som helst var jag påväg någonstans och mumlade för mig själv alternativt med någon annan om livet i största allmänhet och med tanke på mitt oförklarligt väcka sinnestillstånd hasade jag mig förmodligen inte så smidigt fram. (Nu när jag tänker efter hoppas jag verkligen att ingen såg mig.. det vore förödande för den sofistikerade imagen jag har försökt slipa på i sommar.)
Plötsligt såg jag någonting grått  på backen som  verkade sprattla en aning. Tak i helvetet, det var ju en gammal tant! Hon pratade osammanhängande, visste inte vart hon bodde och hade av fallet att döma slagit sig i huvudet. Som den trogna samhällstjänare man är fanns inget annat alternativ än att sätta mig ner och prata lite med detta yrväder samtidigt som jag konstaterade att det nog var lika bra att ringa ambulansen. När de hämtade henne pekade hon på mig och sa "Hon är bra! Hon är bra!" Det gav mig den ultimata egokicken som jag givetvis var förtjänt av och detta kommer jag att leva länge på.

Tack för mig.

/Rikets riddare

Kommentarer
Postat av: fia

din sofistikerade image? jo jag tackar jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback