Stockholm, Piteå, Stockholm, Piteå

Det finns en enda anledning till att jag inte har uppdaterat bloggen på ett tag. Jag har så mycket att skriva om att jag inte vet vart jag ska börja, och det ger mig panik. Insikten om att jag dessutom redan hunnit glömma det mesta gör mig hysterisk.

Dagarna i Huddinge flyter på.. jag är betydligt mer aktiv och pigg på livet än jag någonsin varit de sista åren i Piteå. Ändå fattas mig min hemstad. Jag antar att det blev en större mental omställning än jag trodde att flytta ner så abrupt.. hux flux var mina vänner drygt 100 mil ifrån mig och allt det som varit en naturlig del av mitt sociala liv fanns plötsligt inte tillgängligt. Jag tror verkligen att jag saknar folket i Piteå.. vardagsstrukturer och sociala koder som jag växt upp med och anpassat mig efter. Ett sätt att uttrycka sig, kommunicera och umgås som jag är van vid och känner mig trygg med.

Jaja, huvudsaken är kanske att jag fortfarande får kontinuerliga uppdateringar om vilka som inte sköter sig på Kalles. Man har iallafall koll på det viktigaste så att säga.

Kommentarer
Postat av: kaffo

äntligen sanna fick du tummen ur röven:D duktig flicka :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback